Skip to content
گلها1 (4)

پارک دانشجو ارومیه

ارومیه، خیابان امام علی
5/5

پارک دانشجو ارومیه

پارک دانشجو که بیشتر با نام پارک گوللرباغی شناخته می شود یکی از پارک های زیبای استان آذربایجان غربی است که در بلوار امام علی شهر ارومیه قرار دارد. این پارک که چیزی قریب به شش هکتار وسعت دارد  در امتداد پارک ساحلی قرار گرفته است و مملو از گلهای زیبا و خوش آب و رنگ است. این پارک سرسبز و زیبا از بخش های مختلفی تشکیل شده است. دروازه یاس که در واقع یکی از ورودی های این پارک محسوب می شود یکی از زیباترین جلوه های پارک دانشجو ارومیه است. همه ساله با فرارسیدن فصل بهار گل های بهاره در انواع مختلف در این پارک وسیع کشت می شود که رایحه خوش عطرشان مشام هر عابری را می نوازد.

این گل ها که در حدود پانصد هزار شاخه هستند اغلب تا پایان فصل بهار در فضای پارک به چشم می خورند. چند سالی است که در اردیبهشت ماه این پارک زیبا میزبان برگزاری جشنواره گل ها است. در این جشنواره اغلب کارگاه هایی برای آموزش قلمه زدن و تکثیر و پرورش گل ها به صورت رایگان برگزار می شود که بسیار مورد استقبال قرار می گیرد. بنفشه، شب بو، کوکب، مینای چمنی، میخک و انبوه گل های لاله تنها بخشی از گل های زیبای بهاره است که در این پارک به چشم می خورد. این پارک در بین اهالی ارومیه نیز بسیار محبوب است. وجود سازه هایی همانند کلبه ای چوبی و ماشین هایی قدیمی و … در بخش های مختلف این پارک نیز منظره جذابی را بوجود آورده است.

این پارک زیبا در نزدیکی رودخانه شهرچایی شهر ارومیه قرار گرفته است و همین امر سبب زیباتر شدن منظره این گلستان زیبا شده است. پارک گوللرباغی همانند فرشی هزاررنگ با بیش از یکصد نوع گل مختلف است که  در کنار آبی رودخانه شهرچایی بر روی زمین پهن شده و چشم هر بیننده ای را مسحور خود می کند. پارک از دو قسمت باغ گل و چمن سبز تشکیل شده است که بخش چمنکاری شده در مجاورت رودخانه شهر چایی واقع شده است. این پارک بالغ بر هفده هکتار وسعت دارد و در طی سال های کوتاه افتتاح خود با استقبال بسیار خوب اهالی شهر ارومیه روبرو شده است. در این پارک وسایل بازی کودکان و همچنین وسیله های ورزشی بزرگسالان نیز تعبیه شده است.

دسته بندی ها:

کلمات کلیدی:

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است


ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مکان های مشابه

ارومیه، امتداد خیابان والفجر و شهر چایی
ارومیه، تقاطع خیابان پزشکیان و دستغیب
ارومیه، انتهای خیابان ایثار
ارومیه، تقاطع بلوار باهنر و بلوار شهدا، میدان آزادی یا فلکه مجسمه